Witam,
Po trzyletniej przerwie w tym temacie, chciałbym zwrócić waszą uwagę znów na tę spółkę.
Po półtorarocznym utrzymywaniu się ceny w przedziale 0,40 - 0,65 gr. następuje ponowny atak (trzeci w czasie 1,5 roku) byków, dający nadzieję na pokonanie 0,65 gr. Co prawda, obroty nie są imponujące, ale na początku dużych (mam nadzieję) wzrostów, jest to normą.
Dlaczego "dużych wzrostów"? Odpowiadam na to pytanie, dzieląc się z wami moimi, nieco spekulacyjnymi, spostrzeżeniami:
a) 3 marca 2021 walne zgromadzenie kontrolowanej przez Mariusza Książka spółki
zatwierdziło warunkową emisję w ramach programu motywacyjnego dla Andrzeja Nizio, który jest prezesem od początku 2021 roku. Zgodnie z projektem uchwały, prezes otrzyma 3,61 mln warrantów uprawniających do objęcia 3,61 mln akcji nowej emisji. Menedżer będzie mógł wnioskować do rady nadzorczej o preferencyjny przydział akcji (cena emisyjna ma być równa nominalnej, czyli 0,2 zł), jeśli spełnione zostanie jedno kryterium: Przez przynajmniej trzy miesiące średni kurs musi sięgnąć 1,5 zł. Menedżer będzie mógł skorzystać z programu do końca 2024 r. Objęte przez niego papiery mają być objęte rocznym zakazem zbywania.
A więc, jeśli prezes chce skorzystać z tego programu motywacyjnego, to już najwyższy czas zacząć coś z tym kursem robić.
b) "OMODA 5 od Chery wjeżdża do Polski!"
Jeden z pierwszych artykułów na ten temat ukazał się w pierwszej połowie kwietnia 2023 r. Link do artykułu: https://auto.dziennik.pl/premiery/artykuly/8697946,omoda-5-cena-chery-silnik-opinie-wady-zalety.html
Przypomnę, że BAH posiada cztery salony samochodowe zlokalizowane w miastach: Warszawa, Gdańsk, Łódź, Katowice. Z tego tylko w Warszawie odbywa się sprzedaż JRL. W pozostałych lokalizacjach JRL tylko się serwisuje. Od połowy marca 2023 rozpoczął się powolny, ale wytrwały wzrost kursu akcji. Tutaj link do wykresu: https://tvc-invdn-com.investing.com/data/tvc_409972261dd493e1134989949a7cb728.png
Na wykresie zaznaczyłem dwie nieudane próby pokonania ceny 0,65 gr. a literką "i" datę połowy marca 2023.
Czy insiderzy zaczęli działać? Nie jest to wykluczone, (patrz Będzin).
c) Informacja z dnia dzisiejszgo, tj. 04.07.2023:
"Podjęcie przez Emitenta oraz BAP rozmów z JRL w sprawie restrukturyzacji zadłużenia oraz zawarcie przez BAP umowy z doradcą restrukturyzacyjnym i ustalenie dnia układowego." Link: https://www.bankier.pl/wiadomosc/BRITISH-AUTOMOTIVE-HOLDING-S-A-Podjecie-przez-Emitenta-oraz-BAP-rozmow-z-JRL-w-sprawie-restrukturyzacji-zadluzenia-oraz-zawarcie-przez-BAP-umowy-z-doradca-restrukturyzacyjnym-i-ustalenie-dnia-ukladowego-8573453.html
Czy moje podejście do spółki jest życzeniowe? Z pewnością tak.
Temat postu, założonego przez arnolddgt, zwrócił moją uwagę na tę spółkę trzy lata temu z hakiem. Nie wiem, czy ktoś z forum posiada jeszcze akcje tej spółki, ba, czy w ogóle ktoś posiadał, ale ja jednak kupiłem. Na spadkach. Cenę uśredniłem do 0,59 gr. i... trzymam , jak to arni w pierwszym poście napisał, śledząc dalsze losy spółki. Myślę, że gdy cena akcji pokona 0,65 gr. to temat odżyje. Jeśli nie, trudno.
Póki co, obserwujmy
Dodano 2023-08-31 13:54
Witam,
Ale się zadziało na BAH-u! Niestety, moje nadzieje na spełnienie punktów a, b oraz c w poprzednim wpisie spełzły na niczym. Duża szansa na nową propozycję restrukturyzacji zadłużenia British Automotive Polska S.A [BAP] legła w gruzach. W dniu 29 sierpnia 2023 roku pełnomocnik głównego wierzyciela - Jaguar Land Rover Limited [JLR] oddał głos „przeciw” zaproponowanemu układowi, co w konsekwencji doprowadziło do nieprzyjęcia układu. Jednocześnie JLR zajął rachunki bankowe BAH oraz jego spółek zależnych. W odpowiedzi BAH stwierdził, że "z uwagi na wskazany brak przyjęcia układu, bezpodstawne zajęcie rachunków bankowych, brak możliwości pozyskania dalszego finansowania na prowadzenie działalności, a także strukturę powiązań kapitałowych i umownych w stosunku do JLR, Zarząd Emitenta informuje, że wdraża działania zmierzające do złożenia wniosków o ogłoszenie upadłości Emitenta oraz spółek zależnych, co w konsekwencji skutkować będzie zaprzestaniem prowadzenia działalności." Cena akcji w tym samym dniu spadła o 58%. Już następnego dnia, Sąd Rejonowy w Warszawie wydał komunikat w którym postanowił ogłosić upadłość British Automotive Polska S.A [BAP] na wniosek M. Karlik spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu. Kurs poleciał w dół o kolejne 21%. Jednak, jeszcze w tym samym dniu, tj.30 sierpnia 2023 w godzinach wieczornych przyszła informacja, że JRL wypowiedział ze skutkiem natychmiastowym Umowy Dilerskie i Serwisowe z dnia 1 grudnia 2020 roku wszystkim czterem spółkom z grupy kapitałowej BAH, zajmującymi się sprzedażą oraz serwisowaniem samochodów JRL. Jak się domyślacie, 31 sierpnia kurs akcji BAH spadł o kolejne 20%.
Jaki będzie dalszy ciąg historii giełdowej spółki BAH? Czy podzieli ona losy takich spółek, jak Elektrim czy Universal, byłych cesarzy spekulacji na GPW? Jest taka szansa. Na pewno znajdą się chętni, by zaryzykować i po tak spektakularnym spadku cen akcji liczyć na odbicie. -70% w trzy dni? To nie zdarza się zbyt często. Wydaje się, że w najbliższej przyszłości BAH stanie się ulubionym walorem dla spekulantów giełdowych. Wszak w przeszłości na GPW były spółki, które pozwalały szybko powiększyć kapitał nawet o kilkaset procent. Czy i na tej spółce można będzie tyle zarobić?... Czas pokaże. Trzeba jednak pamiętać, iż takie spółki najczęściej kończą na dnie. A wraz z nimi akcjonariusze, którzy na ten rollercoaster wsiedli. Osobiście nie polecam kupowania akcji BAH. Swoich akcji jeszcze nie sprzedałem. Mimo wszystko, liczę na to, że ich cena osiągnęła lokalne minimum ( nie wykluczam niższych cen w przyszłości, ale raczej w dalszej przyszłości
) i nadejdzie odbicie. Wtedy prawdopodobnie sprzedam. W tej chwili wszyscy drobni inwestorzy, którzy jeszcze posiadają akcje BAH są skazani na informacje ze spółki. Żadne analizy wykresów nie są w stanie pomóc przewidzieć jak w przyszłości kurs akcji się zachowa. Czysta spekulacja! Można powiedzieć: spekulacyjny raj.
Warto poobserwować. Będzie ciekawie.
Edytowany 1 raz-y, ostatni raz: 2024-11-24 21:52:55