Załóż konto | Przypomnij hasło
Filtruj wg spółki:
Punkty w grze weekendowej
Wyświetleń: 12066. Obserwuje: 8 osób.
Post: #1 
2009-03-31 17:52

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0
Tylko jest wada tego rozwiązania, może nie to że wielka ale załóżmy bardzo skrajny przypadek gdy np. 100 osób uzyskała jednakowa stopę zwrotu w ciągu tygodnia. Oznaczałoby to nierówne rozdzielnie punktów wśród tych graczy pomimo że wyrobili taką samą stopę zwrotu ale ze ze względu na takie a nie inne posortowanie w rankingu GW jedna z tych osób mogłaby dostać o 99 punktów mniej niż jego rówieśnik.


Dlatego mam do zaproponowania 2 inne rozwiązania:

1) Punktacją byłaby stopa zwrotu wyrobiona w poszczególnych tygodniach którą by się sumowało z poprzednimi tygodniami. Ewentualnie Ci którzy uzyskali ujemną stopę ich "punktacja" pozostawałaby bez zmian. Taka punktacja mogłaby być wyrażana w procentach lub punktach (0.01%=1pkt, 0.1%=10pkt ... 10%=1000pkt).

2) Zastosować widełki tak jak to ma miejsce np w szkolnictwie a ilość otrzymanych punktów byłaby zależna od stopy zwrotu z minionego tygodnia:
9%-10% =100pkt
8%-9%=80pkt
7%-8%=60pkt
.....
.....
-100%-0%=0pkt
Oczywiście tutaj tylko tak przykładowo podaję skalę ocen i/lub wprowadzić symboliczne ujemne punkty za negatywną stopę zwrotu.

Post: #2 
2009-03-31 18:07

Silvestris

Admin / Tech
Bielsko-Biała
Posty: 1477
Shouty: 31326
14
aktualna propozycja jest taka:
punkty w GW
1,2,3... to miejsca w danej edycji
czyli pierwsza 10 dostaje trochę więcej punktów, ale nawet ostatnia osoba dostaje symboliczny punkt.


1.ilosc graczy w edycji + 20pkt
2.ilosc graczy +10pkt
3.ilosc_graczy +5pkt
4.ilosc_graczy +2pkt
5.ilosc_graczy
6.ilosc_graczy -2pkt
7.ilosc_graczy - 4pkt
8.ilosc_graczy - 6pkt
9.ilosc_graczy - 8pkt
10.ilosc_graczy -10pkt
11.ilosc_graczy -11pkt
12.ilosc_graczy -12pkt

i tak dalej

co o tym myślicie i co byście zmienili.
co by tu zepsuć / administracja
https://gragieldowa.pl

Post: #3 
2009-03-31 18:10

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0
Opieranie sie na samych % wg mnie nie jest trafne. Ktos zalozmy wypracuje mega wynik w bardzo dobrym tygodniu wzrostowym na gieldzie(tzw. fuks), w pozostalych kiepa... wyniczek ten bedzie zbyt mocno rzutowal na total rank.
A nie mozna wprowadznic sortowania ex aequo? To by rozwiazalo wade ktora przytacza adamus.

Post: #4 
2009-03-31 18:14

Silvestris

Admin / Tech
Bielsko-Biała
Posty: 1477
Shouty: 31326
14
raczej ten sam % się nie zdarzy bo mimo tego że podaje do 2 miejsc po przecinku, faktycznie w bazie zapisywane jest do 4 miejsc, więc co najwyżej dwie osoby max mogą mieć ten sam wynik - co i tak jest mało prawdopodobne
co by tu zepsuć / administracja
https://gragieldowa.pl

Post: #5 
2009-03-31 19:43

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0
Hehe wiecznie nie można mieć fuksa
Teoretycznie wraz ze wzrostem podsumowań po każdym tygodniu taki fuks niewiele wpływa na całokształt punktacji.

*Silvestris
No to rzeczywiście w takim wypadku to małe jest takie prawdopodobieństwo
Jeśli już to do twego systemu bym dorzucił dodatkowo że jeśli ktoś osiągnie ujemną stopę zwrotu to otrzymuje 0pkt bez względu na miejsce w rankingu.

Post: #6 
2009-03-31 21:59

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0

Jeśli już to do twego systemu bym dorzucił dodatkowo że jeśli ktoś osiągnie ujemną stopę zwrotu to otrzymuje 0pkt bez względu na miejsce w rankingu.


Oj nie. A co jak bedziemy miec caly tydzien bessy ??
Wszyscy (nie daj boze) na minusie...
Wg mnie punktacja Silvestrisa jest idealna

Post: #7 
2009-03-31 22:38

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0
Co nie oznacza że wszystkie spółki będą tracić na wartości, i tutaj dopiero będzie można się popisać jakimś doświadczeniem w wyborze.
Jakoś mnie razi aby nagradzać za błędne decyzje.
To tak jakby nagradzać dziecko gdy źle postąpi.

Post: #8 
2009-03-31 22:59

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0
ja bym sie skupil jednak na tym 'jak ja wypadam na tle innych' .W tym wypadku punktacja silvestris jest najlepsza - uwzglednione miejsce jak i liczba graczy.
Co do nagradzania za bledy to mozna wprowadzic punkty karne od miejsc z ujemnym saldem:
1 +3,4 6ptk
2 +3,2 5ptk
3 +2,4 4ptk
4 +2,1 3ptk
5 +0,3 2ptk
6 +0,1 1ptk
7 0 0
8 0 -1ptk
9 -0,4 -2ptk
10 -0,5 -3ptk
11 -0,9 -4ptk
itd.

Post: #9 
2009-03-31 23:47

Silvestris

Admin / Tech
Bielsko-Biała
Posty: 1477
Shouty: 31326
14
hmm, podoba mi sie idea z bonusowymi punktami zależnymi od przyrostu.
co by tu zepsuć / administracja
https://gragieldowa.pl

Post: #10 
2009-04-01 00:29

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0
I jest git

Post: #11 
2009-04-01 11:42

Silvestris

Admin / Tech
Bielsko-Biała
Posty: 1477
Shouty: 31326
14
teraz tak sobie pomyślałem

w pierwszym tygodniu było 150 graczy czyli 140 osoba dostanie 10 punktów a 149 - 1 - trochę bez sensu - jeszcze trochę pomyśleć trzeba nad tym
co by tu zepsuć / administracja
https://gragieldowa.pl

Post: #12 
2009-04-01 13:41

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0
Wystarczy że 100pkt podzielimy przez ilość graczy (n)
i tak wg miejsc:
1 100pkt + 10 pkt (bonus)
2 100pkt - 1*(100pkt/n-1) (+ 9 pkt bonus)
3 100pkt - 2*(100pkt/n-1) (+ 8 pkt bonus)
....
10 100pkt - 9*(100pkt/n-1) (+ 1 pkt bonus)
11 100pkt - 1*(100pkt/n-1)
....
n 100pkt - (n-1)*(100pkt/n-1) = 0
wszycy oprócz ostatniego dostaną punkty

lub
kończyć punktację tylko na dodatnich stopach zwrotu


Post: #13 
2009-04-01 14:19

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0

A takie coś:
(Liczba graczy – moje miejsce) + (%mój - %wig20)*10 = liczba punktów

UWAGA: punkty bonusowe tylko dla graczy ze stopa zwrotu wieksza od wig20

Mamy we wzorze ujete i liczbe graczy i miejsce i wypracowany wynik

Post: #14 
2009-04-01 16:51

topola

Tańczący z wykresami
Warszawa
Posty: 512
Shouty: 28054
0
Trochę nie w temacie, ale zgłaszam, że pełny ranking jest tożsamy z bieżącym.

Chyba, że pełny jeszcze nie jest napisany, wtedy mea culpa
https://humanista-na-gieldzie.blogspot.com

Post: #15 
2009-04-06 12:13

Silvestris

Admin / Tech
Bielsko-Biała
Posty: 1477
Shouty: 31326
14
oki, zrobiłem wersję roboczą

metoda wyliczenia punktów jest następująca:

krok 1:
punkty = liczba_graczy - zajmowane_miejsce
(czyli im wyższe miejsce - więcej punktów, skok o 1)

krok 2:
punkty =punkty * przyrost_z_danego_tygodnia
jeśli przyrost był ujemny - punktów jest tylko połowa

krok 3:
dla miejsc od 1 do 10 - dodatkowe bonusowe punkty - 20/zajmowane miejsce - czyli dla pierwszego miejsca 20 punktów itd.
co by tu zepsuć / administracja
https://gragieldowa.pl

Post: #16 
2009-04-06 12:24

Usunięty

Posty: 0
Shouty: 0
0


krok 2:
punkty =punkty * przyrost_z_danego_tygodnia
jeśli przyrost był ujemny - punktów jest tylko połowa


nie bardzo rozumiem - jak ktos bedzie mial np.
-4.0% to dostanie -2.0% i punkty wszystkie ujemne ?
hmmm

Post: #17 
2009-04-06 12:35

Silvestris

Admin / Tech
Bielsko-Biała
Posty: 1477
Shouty: 31326
14
krok 2 - zmieniony na:
punkty = punkty * ((przyrost_z_danego_tygodnia/100)+1)
i dalej połowa przy stracie.

zamiast wartości -100/+100 teraz są wartości od 0 do 2.
co by tu zepsuć / administracja
https://gragieldowa.pl

Post: #18 
2009-04-06 20:00

studencina

podkarpacie
Posty: 521
Shouty: 59972
3
a co jeśli ktoś w danym tygodniu nie zagra i tym samym uzyska 0% ?
... robię wszystko, żeby nic nie robić ....

Post: #19 
2009-04-06 21:08

Silvestris

Admin / Tech
Bielsko-Biała
Posty: 1477
Shouty: 31326
14
jak nie zagra a skasuje portfel (lub usunie spółki) - nie dostanie punktów, jeśli nie skasuje - dostanie wg uzyskanego wyniku
co by tu zepsuć / administracja
https://gragieldowa.pl

Post: #20 
2009-04-06 21:08

Macko

Admin
Kraków/Bielsko-Biała
Posty: 494
Shouty: 34675
0
jezeli np. przegabisz zmiane portfela to wtedy akcje pozostaja takie same (resetuje sie stopa zwrotu) jezeli ktos wyczysci portfel - to wtedy nie powinien sie pojawic w rankingu GW. nie dostanie tez zadnych punktów (ale stare zachowa)
Byle do przodu...
https://gragieldowa.pl

GPWŚwiatWaluty
 Notowania GPW
WIG79492.1+0.60%17:09
WIG202194.1+0.74%17:09
WIG20 Fut2205.0+0.68%17:04
WIG20USD526.4-0.06%17:15
mWIG406059.8+0.28%17:09
sWIG8023482.2+0.27%17:09
 Notowania Świat
Dow44296.5+0.97%22:03
Nasdaq19003.7+0.16%22:00
Nikkei38283.8+0.68%7:45
DAX19305.8+0.83%17:31
Ropa WTI71.2+1.54%22:58
Złoto2705.9+1.36%22:00
 Notowania Waluty
EUR/PLN4.33579-0.19%22:00
CHF/PLN4.65556-0.44%22:00
USD/PLN4.16315+0.39%22:00
EUR/USD1.04147-0.58%22:00
GBP/USD1.25307-0.48%22:00
USD/JPY154.838+0.21%22:00
Forum
» Xplus - XPL - co roku wieksza... [4]
» XPL => rosnące zyski =>... [0]
» Gra - dywidendy 2014 [6]
» prosba o dodanie [0]
» Dywidendy 2023 [4]
» Dywidenda [0][ELT]
» sprzedaż wycofanego ALUMETALu [10][CNT]
» Artykuły warte przeczytania [59]
» EURO 2024 - wyniki / nagrody! [1]
» Massmedica [3]
Wzrosty Spadki Staty
TOWERINV 2.66 10.83%
ZUE 8.22 9.89%
ATREM 12.40 9.73%
KOMPAP 23.00 9.52%
ELEKTROTI 42.35 8.59%
Więcej ...
Blogi - najnowsze wpisy
»thomasoo: Kozak podbija giełde XDD
»gra: Dni bez sesji 2016
»sygnaly-at: Jeden wykres zastępuje 1000 słów - MSW
»gra: Podsumowanie roku w grze, 2014 w liczbach
»gra: GPW dni bez sesji w roku 2015
Dane giełdowe dostarcza Statica - statica.pl