Ostatnio przeprowadzając analizą raportów kwartalnych spółki KGHM Polska Miedź S.A. Postanowiłem po raz pierwszy w praktyce wykorzystać do tego swój model "Test wartości spółki" nad którym pracuję od niespełna roku. Otóż model ten miał na celu przedstawienie kondycji spółki w postaci ilościowej - mianowicie wystawiał spółce coś w rodzaju "oceny" w pięciostopniowej skali(1-5). Na podstawie ostatniego raportu kwartalnego (obecnie pracuje również nad podobnym modelem dla raportów rocznych). Ostatnie badania na 20 spółkach wykazały zbieżność co do 18 z nich. 90% uznałem za wynik dobry ale nie idealny. Po długim czasie i wniesieniu wielu zmian do modelu (choć mogły wydawać się nie istotne) zaczął on działać w moim odczuciu dużo sprawniej. Oto wyniki ostatnich badań na sytuacji finansowej i kursie akcji KGHM.
Wykres ten pokazuje idealną korelację ceny akcji z sytuacją finansową spółki KGHM Polska miedź S.A. (W okresie, w którym na kurs akcji nie miały wpływu istotne doniesienia medialne). Uważam, że naukowe dopracowanie tej teorii - do którego będę zawzięcie zmierzał może dowieść w praktyce o
Silnej korelacji pomiędzy ceną akcji spółki a jej kondycją finansową. - i tą właśnie odważnie postawioną hipotezę będę starał się ambitnie bronić. (choć o powiązaniu tych 2 czynników wiele słyszymy to nie było na to jak dotąd naukowych dowodów ani potwierdzeń). Mam nadzieję, że przy badaniach pomoże kadra na uniwersytecie co na pewno przyśpieszy cały proces.
Na chwilę obecną mogę jedynie zaproponować zapoznanie się z analizą raportów kwartalnych spółki KGHM, oraz poczytać nieco więcej o wykorzystaniu mojego modelu na stronie:
http://www.inwestycjegieldowe.com/2014/03/04/analiza-raportów-kwartalnych-kghm/
W najbliższej przyszłości po wykonaniu badan na większej próbce spółek, na pewno opublikuje swoje wyniki !
- Przepraszam, za tak chaotycznie napisaną wiadomość, ale właśnie co ukończyłem przeprowadzać badania (na małej próbce) i jestem dość podekscytowany
.