Załóż konto | Przypomnij hasło
Dzisiaj Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie jest nieczynna. Spokojnej majówki!
Filtruj wg spółki:
Analiza techniczna w praktyce
Wyświetleń: 19543. Obserwuje: 5 osób.
Post: #1 
2010-02-05 20:39

topola

Tańczący z wykresami
Warszawa
Posty: 512
Shouty: 28054
0
Osoby częściej bywające na czacie wiedzą, że jestem zadeklarowanym technikiem. I żeby nie pozostać gołosłownym postanowiłem wrzucić kilka wykresów z moich działań tradingowych w ostatnich dniach.

Jeśli ktoś chce podzielić się swoimi przemyśleniami/analizami to zapraszam
https://humanista-na-gieldzie.blogspot.com

Post: #2 
2010-02-05 20:58

topola

Tańczący z wykresami
Warszawa
Posty: 512
Shouty: 28054
0
Rzecz z ostatnich dni. Zauważyłem, że Cersanit bada akurat mocne wsparcie i wyglądało na to, że wsparcie wytrzymało. Postanowiłem wykorzystać ewentualne odbicie i (mimo gównianej atmosfery na rynku) trochę na tym zarobić.

Oto, jak wyglądała sytuacja:



Postanowiłem wejść, jeśli wsparcie wytrzyma i kurs pójdzie w górę. Zlecenie kupna ustawiłem kilka tików nad ostatnim słupkiem, natomiast zlecenie stop loss zaplanowałem kilka tików poniżej ostatniego swing low. Zdecydowałem się zapolować na ten ruch, gdyż stosunek potencjalnego zysku do ryzyka był korzystny (jakieś 3:1). Oto, jak chciałem to rozegrać i jak ostatecznie się sprawa skończyła:



Zlecenie kupna nad słupkiem 02, żeby jak najwcześniej złapać ewentualne wybicie, natomiast zlecenie sprzedaży pod słupkiem 01, żeby w razie pogłębienia ostatnich minimów od razu wyjść z rynku.

Dalsze słupki pokazały, iż zlecenie kupna nie zostało zrealizowane, dzięki czemu uniknąłem późniejszych spadków. Oczywiście po przebiciu wsparcia formacja została zanegowana, więc zlecenie już nie jest aktywne.

A oto przykład, że na takich testach wsparć można zarobić. Też Cersanit, z tym że kilka miesięcy temu:



Wystarczyło ustawić stopa trochę poniżej wsparcia i mamy wejście o małym ryzyku i dużym potencjale zysku.